Στην ψηφιακή εποχή, οι πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης έχουν γίνει ακρογωνιαίος λίθος της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης των εργαζομένων. Προσφέρουν ευελιξία, επεκτασιμότητα και οικονομική αποδοτικότητα, γεγονός που τις καθιστά ελκυστική επιλογή για τους οργανισμούς που επιθυμούν να αναβαθμίσουν το εργατικό τους δυναμικό. Ωστόσο, παρά τα δυνητικά οφέλη τους, πολλοί εργαζόμενοι εξακολουθούν να αντιστέκονται στην ενασχόληση με αυτές τις πλατφόρμες. Η κατανόηση των λόγων που κρύβονται πίσω από αυτή την απροθυμία είναι ζωτικής σημασίας για τους οργανισμούς που επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών τους για την ηλεκτρονική μάθηση. Ακολουθούν δέκα συνήθεις λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι μπορεί να μην θέλουν να εμπλακούν με την πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης ενός οργανισμού:
1. Έλλειψη συνάφειας.
Οι εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να εμπλακούν με περιεχόμενο e-learning που είναι σχετικό με τους ρόλους τους και τις φιλοδοξίες τους για καριέρα. Εάν το περιεχόμενο που παρέχεται στην πλατφόρμα δεν ανταποκρίνεται στις άμεσες μαθησιακές τους ανάγκες ή δεν ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της σταδιοδρομίας τους, μπορεί να το θεωρήσουν χάσιμο χρόνου και προσπάθειας.
2. Κακή εμπειρία χρήστη.
Οι δυσκίνητες διεπαφές, η συγκεχυμένη πλοήγηση και οι τεχνικές δυσλειτουργίες μπορούν να εμποδίσουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης. Οι εργαζόμενοι μπορεί να απογοητευτούν και να αποσυνδεθούν, εάν συναντήσουν εμπόδια που δυσχεραίνουν την πρόσβαση ή την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο.
3. Περιορισμένη διαδραστικότητα.
Οι παθητικές εμπειρίες μάθησης, όπως η ανάγνωση διαφανειών με βαρύ κείμενο ή η παρακολούθηση μακροσκελών βίντεο, μπορεί να αποτύχουν να αιχμαλωτίσουν την προσοχή των εργαζομένων. Τα διαδραστικά στοιχεία, όπως τα κουίζ, οι προσομοιώσεις και τα φόρουμ συζητήσεων, είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της δέσμευσης των εκπαιδευομένων και τη διευκόλυνση της ενεργού συμμετοχής.
4. Ανεπαρκής υποστήριξη.
Χωρίς επαρκείς μηχανισμούς υποστήριξης, οι εργαζόμενοι μπορεί να δυσκολευτούν να περιηγηθούν στις πολυπλοκότητες μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης ή να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά την ολοκλήρωση των μαθημάτων. Η έλλειψη έγκαιρης βοήθειας μπορεί να οδηγήσει σε απογοήτευση και αποδέσμευση.
5. Αντίληψη της έλλειψης αξίας.
Οι εργαζόμενοι ενδέχεται να αμφισβητήσουν την πρόταση αξίας της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης, εάν δεν βλέπουν απτά οφέλη ή αποτελέσματα από τη συμμετοχή τους. Η σαφής επικοινωνία σχετικά με τις δεξιότητες που θα αποκτήσουν, τις πιστοποιήσεις που μπορούν να κερδίσουν ή τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης που είναι διαθέσιμες μέσω της πλατφόρμας μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτής της αντίληψης.
6. Χρονικοί περιορισμοί.
Η εξισορρόπηση των εργασιακών υποχρεώσεων με τις μαθησιακές υποχρεώσεις μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για τους εργαζόμενους, ιδίως εάν αντιλαμβάνονται την ηλεκτρονική μάθηση ως πρόσθετο βάρος και όχι ως πολύτιμη επένδυση στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Οι επιλογές ευέλικτου προγραμματισμού και οι εκπαιδευτικές ενότητες σε μέγεθος μπουκιάς μπορούν να βοηθήσουν στην προσαρμογή σε πολυάσχολα προγράμματα και να κάνουν τη μάθηση πιο διαχειρίσιμη.
7. Αντίσταση στην αλλαγή.
Ορισμένοι εργαζόμενοι μπορεί να αντιστέκονται στην ενασχόληση με πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης λόγω απροθυμίας να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες ή μεθοδολογίες μάθησης. Οι στρατηγικές διαχείρισης της αλλαγής, όπως οι εκπαιδευτικές συνεδρίες, οι επιδείξεις και τα κίνητρα, μπορούν να βοηθήσουν να ξεπεραστεί αυτή η αντίσταση και να ενθαρρυνθεί η υιοθέτηση.
8. Έλλειψη υπευθυνότητας.
Χωρίς σαφείς προσδοκίες και μέτρα λογοδοσίας σε ισχύ, οι εργαζόμενοι ενδέχεται να μην έχουν κίνητρα για να συμμετάσχουν ενεργά σε δραστηριότητες ηλεκτρονικής μάθησης. Ο καθορισμός συγκεκριμένων στόχων, η παρακολούθηση της προόδου και η παροχή ανατροφοδότησης μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία αίσθησης υπευθυνότητας και να προωθήσουν τη δέσμευση.
9. Πολιτιστικά εμπόδια.
Πολιτιστικοί παράγοντες, όπως τα γλωσσικά εμπόδια, η γεωγραφική ποικιλομορφία και οι διαφορετικές μαθησιακές προτιμήσεις, μπορούν να επηρεάσουν την προθυμία των εργαζομένων να συμμετάσχουν σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης. Η προσαρμογή του περιεχομένου ώστε να προσαρμόζεται σε διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα και η παροχή πολύγλωσσης υποστήριξης μπορεί να βοηθήσει στην υπέρβαση αυτών των εμποδίων.
10. Περιορισμένη αναγνώριση και ανταμοιβές.
Οι εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν σε πρωτοβουλίες ηλεκτρονικής μάθησης όταν οι προσπάθειές τους αναγνωρίζονται και ανταμείβονται. Η αναγνώριση των επιτευγμάτων τους μέσω πιστοποιητικών, σημάτων ή άλλων κινήτρων μπορεί να δώσει κίνητρα για τη συμμετοχή και να ενισχύσει την κουλτούρα της συνεχούς μάθησης.
Εν κατακλείδι, η κατανόηση των εμποδίων για τη δέσμευση με την πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης ενός οργανισμού είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των αναγκών και των προτιμήσεων των εργαζομένων. Με την αντιμετώπιση ζητημάτων που σχετίζονται με τη συνάφεια, την εμπειρία του χρήστη, τη διαδραστικότητα, την υποστήριξη, την αντιλαμβανόμενη αξία, τους χρονικούς περιορισμούς, την αντίσταση στην αλλαγή, τη λογοδοσία, την πολιτισμική ποικιλομορφία και την αναγνώριση, οι οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών τους για την ηλεκτρονική μάθηση και να ενδυναμώσουν το εργατικό δυναμικό τους ώστε να ευδοκιμήσει σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο.
Κατεβάστε Δωρεάν τον Πρακτικό Οδηγό eLearning
Πρακτικός οδηγός για την δημιουργία οικονομικού εκπαιδευτικού πλάνου eLearning για την επιχείρηση, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Τι θα μάθετε:
► Πως διερευνώ τις ανάγκες της επιχείρησης
► Πως αξιολογώ αξία/όφελος
► Πως αξιολογώ τους εκπαιδευόμενους
► Πως επιλέγω ψηφιακά εργαλεία
► Πως επιλέγω content
► Πως δημιουργώ learning paths
► Πως το επικοινωνώ στους εργαζόμενους και στην εταιρεία
Add Comment